خدمات همانندجویی و بررسی سلامت آثار

ارتقای وجهه و ‌اعتبار علمی آثار ایرانیان با سرویس ویژه‌ی همانندجویی Knowledge E

بخش عمده‌ی اعتبار علمی دانشگاه‌ها، موسسه‌ها و پژوهشگران مدیون آن دسته از آثار علمی-‌پژوهشی‌ای است که آنها را به‌دور از هرگونه کپی‌برداری منتشر می‌کنند. تولید چنین آثار اصیلی کار چندان ساده‌ای نیست؛ زیرا همیشه سرقت علمی به‌طور تعمدی رخ نمی‌دهد؛ بلکه بسیاری اوقات به دلیل آن‌که پژوهشگر درباره‌ی شیوه‌ها و اصول ارجاع‌دهی آگاهی اندکی دارد یا دانش او درباره‌ی پیشینه و آثار منتشرشده در موضوع مورد نظر کم است – به این معنا که نمی‌داند دیگران پیش از او درباره‌ی آن موضوع خاص چه گفته و چه نوشته‌اند – به‌طور ناخواسته به کپی‌برداری، تقلب یا سرقت علمی-‌ادبی متهم می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که هر اثری پیش از نشر با همه‌ی منابع ممکن و موجود همانندجویی شود تا جلوی هرگونه اتهام به کپی‌برداری و سرقت علمی-ادبی گرفته شود.

به دلیل آن‌که بیش از 90درصد موسسه‌های علمی-‌پژوهشی جهان از سرویس‌های همانندجویی برای اهداف و مقاصد گوناگون اعم از بررسی سلامت و اصالت آثار، بررسی طرح‌های پیشنهادی (پروپوزال) متقاضیان تحصیل یا تحقیق در یک موسسه یا دانشگاه، بررسی سلامت پروژه‌های کلاسی دانشجویان و … استفاده می‌کنند، بسیار حیاتی و مهم است که پژوهشگران، نویسندگان، نشریات و متقاضیان تحصیل، تحقیق یا کار در خارج از کشور پیش از ارسال آثار و مدارک خود اعم از طرح پیشنهادی تحقیق (پروپوزال) ، مقاله، پایان‌نامه، نامه‌ی تقاضای ادامه‌تحصیل (Cover Letter) یا مدارک لازم برای دریافت فرصت مطالعاتی در دانشگاه‌ها و موسسه‌های مورد نظر، از سلامت و اصالت آثار و مدارک خود اطمینان یابند تا ناخواسته به کپی‌برداری و سرقت علمی-‌ادبی متهم نشوند.

 

پیش‌گیری از متهم‌شدن به کپی‌برداری علمی-ادبی با نرم‌افزار iThenticate

 

سرویس همانندجویی Knowledge E با بهره‌گیری از امکانات منحصربه‌فرد نرم‌افزار iThenticate با هدف کمک به ارتقای اعتبار علمی آثار ایرانیان و ارتقای وجهه‌ی علمی پژوهشگران و دانشگاه‌های ایرانی در سطح بین‌المللی ایجاد شده است تا:

  • به پژوهشگران کمک کند پیش از نشر از اصالت و سلامت آثار خود اطمینان یابند و از اتهام کپی‌برداری، تقلب یا سرقت علمی‌-ادبی در امان بمانند.
  • به دانشگاه‌ها و موسسه‌ها کمک کند اصالت آثار خود اعم از نشریات، مجموعه ‌مقالات کنفرانس‌ها و … را پیش و پس از نشر کنترل کنند. برای ورود نشریات و کنفرانس‌ها به نمایه‌نامه‌های بین‌المللی مانند Scopus‌ و Web of Science لازم است آثار منتشرشده (مثلا شماره‌های پیشین نشریات) پیش از ارائه به نمایه‌نامه‌ها به‌دقت کنترل و سلامت آنها تایید شود.
  • به مدیران و ویراستاران نشریات و ناشران علمی-‌پژوهشی کمک کند اصالت و سلامت آثار دریافتی را پیش از ارسال برای داوری و پیش از نشر به‌دقت کنترل کنند و به‌این‌ترتیب گام مهمی در ارتقای اعتبار و رتبه‌ی نشریه‌ی خود بردارند.
  • به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور کمک کند از اصالت طرح پیشنهادی (پروپوزال) و نامه‌ی تقاضای ادامه‌تحصیل (Cover Letter) خود اطمینان یابند؛ زیرا اغلب دانشگاه‌های معتبر جهان همه‌ی مدارک متقاضیان را با نرم‌افزار iThenticate کنترل و ارزیابی می‌کنند.
  • به متقاضیان استفاده از فرصت‌های مطالعاتی در خارج از کشور کمک کند پیش از ارسال مدارک خود به یک دانشگاه یا موسسه، از اصالت طرح پیشنهادی (پروپوزال) و نامه‌ی تقاضای ادامه‌تحصیل و دیگر مستندات اطمینان یابند.

چرا همانندجویی با نرم‌افزار iThenticate؟

اصولا دقت همانندجویی تا حد زیادی به آن بستگی دارد که مقاله یا آثار شما با چه حجمی از منابع مقایسه شوند:

با ده‌هزار مدرک؟

با صدهزار مدرک؟

با یک‌میلیون مدرک؟

با صدمیلیون مدرک؟

با منابع منتشرشده در اینترنت و وبلاگ‌ها؟

هرچه حجم بانکی اطلاعاتی که در آن همانندجویی صورت می‌گیرد بزرگ‌تر و درنتیجه آن بانک جامع‌تر باشد، دقت همانندجویی بیش‌تر می‌شود و، به تبع، امکان خطا و در معرض اتهام تقلب و کپی‌برداری علمی-ادبی، قرارگرفتن نیز کاهش می‌یابد. با استفاده از نرم‌افزار iThenticate کار همانندجویی هر مقاله یا اثر ارسالی در بانک اطلاعاتی گسترده‌ای انجام می‌شود. بانکی اطلاعاتی با داشته‌های زیر:

چهلونهمیلیون عنوان مقاله، کتاب و مجموعه ‌مقالات کنفرانس‌ها، منتشرشده در صدوپانزدههزار نشریه‌ی علمی،فنی و پزشکی

صدوپنجمیلیون اثر منتشرشده در نشریات، ادواری‌ها، مجلات، دایره‌المعارف‌ها و چکیده‌نامه‌ها

شصتمیلیارد محتوای منتشرشده در وب، شامل منابع آرشیوی و جدید

سامانه‌ی همانندجویی iThenticate دربردارنده‌ی یک‌بیلیون مورد محتوای علمی است که به‌وسیله‌ی بیش از پانصدو‌سی ناشر در سرتاسر جهان استفاده می‌‌شوند. این ناشران از سامانه‌ی iThenticate برای بررسی اصالت و سلامت آثار فرستاده‌شده به نشریات‌ خود، استفاده می‌کنند.

اصالت و سلامت آثار خود را iThenticate کنید


برای دریافت خدمات همانندجویی iThenticate اطلاعات خود را وارد و مقاله‌ی (نوشته‌ی) خود را بارگذاری  (Upload)کنید.

 

سامانه همانندجویی iThenticate چگونه سلامت و اصالت آثار شما را بررسی می‌کند؟

پس از دریافت مقاله، فایل شما به سامانه‌ی iThenticate ارسال و نتیجه‌ی همانندجویی به همراه گزارش درصد و منابع همپوشانی، مانند شکل زیر، به نشانی پست الکترونیکی شما ارسال می‌شود.

 

همکاری با دانشگاه‌ها و نشریات

اگر در موسسه یا نشریه‌ خود قصد دارید از سرویس‌های نشر و همانندجویی Knowledge E استفاده کنید، با ما به نشانی info[@]fardadsolutions.com تماس بگیرید.

اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی سرویس‌های ویژه‌ی نشر در این صفحه.

چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟

با نزدیک‌ترین نمایندگی ما تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید